30. desember 2010

Første innlegg!

- Mye informasjon.

Vel, ja... Jeg prøver igjen, og igjen, og igjen. Men kanskje det går denne gangen nå som jeg endelig har noe å skrive om? Time will show.
Som jeg håper dere har fått med dere (fordi det står på venstre side av bloggen) så skal jeg tilbringe 13 uker av min læringtid i Margate, Uk. Derfor vil noe på bloggen være engelsk, og noe norsk. Mest fordi jeg er ganske usikker på om jeg i det hele tatt kan skrive engelsk...?
I dag er det 15 dager til avvreise, og jeg har kjent reisefeberen ganske lenge nå. Jeg både gruer meg og gleder meg. Det skal bli veldig rart å være "alene" i et fremmed land (som egentlig ikke er så fremmed, fordi jeg allerede har besøkt England), og ikke vite hva i alle dager jeg har gitt meg ut på.
Men dette prosjektet, som så fint heter Leonardo da Intergrated European Apprenticeship (IEA), er helt utrolig. Jeg drar gjennom Akershus fylkeskommune, og jeg betaler ikke ett eneste øre for reise og bo! Meningen er å få mer erfaring, og skaffe meg et nettverk med andre studenter.
Men det er ikke bare moro. Jeg har fått et laaaangt skjema som skal fylles ut før avvreise, jeg må ha full helsesjekk, helsetrygdkort, vandelsattest, forsikring(?) og... Ja, resten som følger med. Men dette må til, uansett hvor slitsomt det er.
Og mer papirarbeid skal det bli. Ikke nok med at jeg må holde kontakt med fylkeskommunen innimellom, men hver uke må jeg sende en "ukesrapport" til Bærum kommune, som er min norske arbeidsplass, og det er vel kanskje derfor jeg startet med bloggen. Jeg må få skrevet ned hva som skjer, og hvor det skjer. For min del, og kanskje for mange andre sin del også? :)

For ikke å skrive FOR mye hver gang, så skal jeg prøve å få skrevet litt hver dag.
Og hvis det er noen som er kjent med Margate (området rundt), så tar jeg gjerne imot tips til hva som er der og hvordan det er der, helst før avvreise.

For de av dere som er like blank som meg på hvor det er, sjekk ut denne linken :)
- www.visitthanet.co.uk





Till next time
Jea

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar